Žalioji banga – mes vÄ—l “nesuprantam kad mums tik geriau”?

ŽmonÄ—s kalba (ne pirmÄ… dienÄ…) kad Antakalnyje jau veikia ta vadinamoji “žalioji banga”. Tipo, važiuodamas ta kryptimi kuria važiuoja dauguma transporto turÄ—tum vienÄ… kartÄ… pastovÄ—ti prie Å¡viesoforo, o toliau jau – be sustojimų.

KÄ… gi. Teko pasivažinÄ—ti visaip – piko metu (nors to ir labai mÄ—ginu iÅ¡vengti, tai gal pasakykim – važiavau prieÅ¡inga kryptimi nei visos transporto priemonÄ—s), vakarais, ankstyvais rytais, savaitgaliais ir naktimis. Ir labai norisi pasakyt – na nei velnio ta banga neveikia.

Važiuojam ryte nuo klinikų link transporto mazgo. Situacija paprasta – didesnÄ— srauto dalis keliauja link miesto, taigi aÅ¡ važiuoju “prieÅ¡” bangÄ…. Tuo tarpu – “rÅ«kom” visi – tiek jie, tiek aÅ¡. Na, man dar Å¡iek tiek geriau – kai jau “pramuÅ¡a” paskutinis iÅ¡ raudonųjų Å¡viesoforas – tada aÅ¡ važiuoju ir man daugiau mažiau žalia. Jei nepasitaiko nenumatytų kliūčių ir pavyksta ant spidometro prilaikyt ~55km/h – tai pralekiama savotiÅ¡ka “žaliÄ…ja banga”, kuri visai tokia neturÄ—tų bÅ«t. Tuo tarpu prieÅ¡ingos krypties eismo juostoms taip gerai nesiseka – kaip ir turÄ—tų užsideginÄ—t Å¡viesoforai, ale dÄ—l įvairiausių kliūčių (o jų bÅ«na kasdien) ir automobilių skaičiaus važiuot toje bangoje nepavyksta.

VienÄ… bonusÄ… matau – kad tokia sistema turÄ—tų (atkreipkit dÄ—mesį – turÄ—tų – nes kas rytÄ… galima pamatyt ne vienÄ… ir ne du “Å¡okinÄ—jančius” kad ir prie tų pačių klinikų/poliklinikos ;-) sumažinti tokių “ai va praÅ¡oksiu pro geltonÄ…/raudonÄ…” skaičių – nes jei pro vienÄ… ir praÅ¡oksi, tai už 50 metrų stovÄ—si ir lauksi jau prie raudonos. Bet ar tai didelis bonusas?
Visa kita – reikia labai daug žmonių įpratimo ir palaikymo – t.y. kad pavieniai nemiegotų prie Å¡viesoforų, kad srautas pajudÄ—tų vienu metu, o ne kažkas dar tik grabaliotų pirmÄ… Å¡aibÄ…, kai priekinÄ— maÅ¡ina jau pajudÄ—jo, taip pat ir pastangų paspaust akseleratorių – net ir labai dideli grabai ir tie sugeba greičiau įsigazuoti nei kad 9/10 Å¡iuolaikinių auto – 3 minutÄ—s iki 50km/h – kažkoks nonsensas (bandÄ—m, žinom, mÄ—ginom su pakrautu džipu, kuriame stovi 2l nusibaigÄ™s dyzeliokas aplenkinÄ—t mieste maÅ¡inas – pavyko) – visi musÄ—t labai kurÄ… taupo.
IÅ¡ kitos pusÄ—s – ir be žmonių pagalbos absurdiÅ¡kai sudÄ—liota viskas. Jei spusteli labiau (ne, neina kalba apie cypiančias padangas) tik pamatÄ™s žaliÄ… – tai tuojau reiks stabdyt varikliu, iÅ¡kart po to – stabdžiais, vÄ—l jungt pirmÄ…/antrÄ… – nes sekantis Å¡viesoforas dar bus raudonas…

Ir čia Antakalnis, kur “viskas jau gerai” ir “situacija su transportu yra labai gera, nepalyginamai geresnÄ— nei pernai, tik žmonÄ—s to dar nepastebÄ—jo/nesupranta” ((c) kažkuris ten iÅ¡ policijos vadukų delfyje, straipsnio neradau). KÄ… jau kalbÄ—ti apie kitas vietas (pvz Minties gatvÄ—s pabaiga prie Kalvarijų-Žalgirio sankryžos – dienÄ… naktį automobiliai abiem eilÄ—m, nors anksčiau bÅ«davo keli auto tik iÅ¡ Minties gatvÄ—s pusÄ—s). KÄ… ten bekalbÄ—ti apie vietas, kurių niekas net negalvoja “tiuninti” – paimkim kaip pavyzdį ŽirmÅ«nų-Kareivių g. sankryžą ir pasižiÅ«rÄ—kim kaip į kairÄ™ suka ta automobilių eilÄ—, kurie leidžiasi kasdien “nuo kalno”. Kadangi kasdien ten tenka važiuot – galiu pasakyt – na, stovi ir laukia (kartais ir 15+ minučių) tik “nÅ«bai Vilniuje” bei kokie nors pacifistai. Visi kiti – važiuoja tiesiai, apsisuka ties ex. “Saulute” (Maxima atrodo) ir… LogiÅ¡kas ir protingas sprendimas, ane? =)

NebekalbÄ—sim apie tai, kad kartais naktį (pvz 3 nakties) pralÄ—kti per Antakalnį užtrunka 20 minučių (prieÅ¡ “reformÄ…” – 6 min). Tiesiog perÅ¡asi paprasta iÅ¡vada (heh, tyrimų nedariau – sunku bÅ«tų teisme ginčytis su tokia nuomone) – kažkam reikÄ—jo pinigų, pablogino visÄ… transporto sistemÄ… iki visiÅ¡ko absurdo, po to ilgai reguliavo, pakol gražino bent jau iki prieÅ¡ tai buvusio lygio – rezultate žmonÄ—s gan patenkinti, nes tikrai yra geriau, nei kad buvo “reformų metu”, kai iÅ¡vis Å¡viesoforai mirksÄ—jo kas sau, bet blogiau nei prieÅ¡ jas….

Pavariau kaip senas pirdžius, kuriam viskas blogai. Bet kad pasivažinÄ—jus po Antakalnį kitaip nesigauna. Taip, reikia auklÄ—ti žmones (pÄ—sčiuosius – kad yra perÄ—jos, kad reikia palaukti; automobilių vairuotojus – pagarbos gatvÄ—je ir nemiegoti) – bet ar tai reikia daryt tokiomis drastiÅ¡komis, “kamÅ¡tinÄ—mis” priemonÄ—mis?

Arba čia viskas labai paprasta – tiesiog “man jau geriau, tik aÅ¡ to dar nespÄ—jau suvokti” – vÄ—lgi, kopiraitas tam saitui delfyje %)

Loading Facebook Comments ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *