Sudėjus du gaidžius, gaunas vienas erelis!

TurÄ—jau tokį lÄ—ktuvÄ…, kuris taip ir nepakilo į orÄ…. Tai CG nepataikiau, tai kitos problemos, taip ir liko – sveikas, gražus – bet neskrendantis…

Ko tik jam nedariau – ir svarelius dÄ—jau, ir papildomÄ… nosį klijavau – niekas nepadÄ—jo, skrydžio skrydis baigdavosi už 3 metrų žolÄ—je. Na, Å¡iaip gal ir variklio/propelerio kombinacija nelabai tinkama buvo, bet kad kitokių po ranka neturÄ—jau:

Divinity modified KFm wing

Turėjau ir kitą lėktuvėlį, kuris skrido, gal net ir visai neblogai:

Intermezzo UAV flying

Deja, padarytas jis buvo iÅ¡ grindų pakloto – pasirodo, jis visiÅ¡kai neatsparus bet kokiems smÅ«giams…

Intermezzo UAV

Su laiku tas antrasis “pametÄ—” sparnus, izoliacija nebepadÄ—jo – žodžiu, prieÅ¡ingai nei aÅ¡ norėčiau – pasidalino į tris dalis.

Kadangi jos gulÄ—jo nenaudojamos – vietoje to, kad iÅ¡neÅ¡ti į rÅ«sį jas suklijavau į krÅ«vÄ…:

Canard wing bottom

Tiesa, elektronikos nedÄ—jau į vidų, nes kažkaip nelabai buvo panaÅ¡u į skrendantį aparatÄ…… Dar turint omenyje, kad dvejus vakarus mÄ—ginau vien valdymÄ… (pas mane Futaba 7C) susiprogramuoti taip, kaip man patinka (o ne taip, kaip veikia) – tai nedÄ—jau daug vilčių į tÄ… skraidantį aparatÄ…. Bet, panaudojus visus tris mixus pagaliau pavyko pasiekti norimÄ… rezultatÄ….

Canard wing top

Sulaukiau nors vienos gražesnės dienos (taip atrodė iš pradžių) ir mėginau skrist.

Pasirodo – skrenda! Kaip nekeista – netgi labai gerai skrenda – puikus valdymas, nÄ—ra to “vartymosi ore”, kai sukiojama vien eleronais, įmanoma iÅ¡laikyti ore net ir esant dideliam AoA… Žodžiu, anie dveji gavos nekokybiÅ¡ki, užtat Å¡itas labai patiko:Canard wing flying

Vienintelis minusas – užėjo audra, pakilo vÄ—jas, todÄ—l nusileidimas gavosi labai nevykÄ™s – “snapu” į kalvos Å¡laitÄ……

Broken canard wing section

…už 5 minučių užėjo audra su ledais, gerai kad spÄ—jom sulysti į auto ir pabÄ—gti iÅ¡ ten….

Susitaisysiu – dar pamÄ—ginsiu ir kamerÄ… užmauti, gal jis dar skris kartelį ;-)

Update 2011.12.23: perdariau snukį. Dabar jis padarytas iÅ¡ XPS putos su stiklo audiniu, tepta poliuretaniniu laku (vietoje epoksidkÄ—s). Gavosi pakankamai sunkus variantas, bet užtat labai tvirtas. WBPU tikrai ne toks tvirtas kaip epoksidkÄ—, bet užtat jis elastingas. Nusivožiau iÅ¡ gero aukščio stačiai į pievÄ… – nieko tokio, nuvaliau žoles ir galima skrist toliau. Snukį taip pat teko perdaryt – dabar ten kitoks mechanizmas, bet susireguliavus skrenda visai pusÄ—tinai. Wroom! ;-)

Priekinis stabilizatorius valdomas pilnu plotu, kas teigiamai jaučias valdyme (tiesa, pavasarį turbÅ«t ilgai pasiterliot reiks, pakol aÅ¡ jį susiderinsiu kad bÅ«tų tinkamo jautrumo). Konstrukcija paprasta – senas servomechanizmas sukioja anglinį vamzdelį, ant kurio savo ruožtu prikabinti sparniukai. Visa tai įtvirtina faneriniuose “guoliuose”.

Loading Facebook Comments ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *