PaauklÄ—kim vielabraukius

Yra Vilniuj tokia Žygimantų gatvė (Goštauto gatvės pratęsimas, jei važiuoti toliau pro operos ir baleto teatrą). Tai va, ten ne per seniausiai su visomis tomis superduper gatvių modernizacijomis padarė viešojo transporto juostą.

TurÄ—jom blogÄ… situacijÄ… – dienomis ten visÄ… laikÄ… prieÅ¡inga nuo upÄ—s juosta užstatyta (nors ir nelabai galima – geltonas bordiÅ«ras, ženklai ir visa kita), bet vakarais galima buvo važiuot ir nesukt galvos (ir ramiai visus lenkt ta kraÅ¡tine juosta). Gavom dar prastesnÄ™ – jei kas velkasi gatvÄ—s viduriu – tai teks riedÄ—t jam iÅ¡ paskos.
Kas dar smagiau – tai kad troleibusai (atrodo kad žodis “vielabraukis” vienok yra nebevartotinas ir nenusistovÄ—jo – vlkk kaip ir tyli apie tai ;-) irgi dÄ—jo ant savų juostų. Galima sakyti, dÄ—jau brÅ«kÅ¡nelius tais atvejais, kai tekdavo vilktis paskui troleibusÄ…, bet vienÄ… kartÄ… trÅ«ko kantrybÄ—. Viskas baigÄ—si tokiu laiÅ¡ku į dvejus e-mail, kuriuos nesunkiai galima rasti Vilniaus troleibusų puslapyje (nenoriu apkrauti jų dar didesniu spam kiekiu, taigi nevardinsiu tų e-mail adresų) (pora nereikÅ¡minių frazių iÅ¡braukta, esmÄ—s jos nekeičia):

Norėčiau pasiteirauti, o taip pat ir pasiskųsti Å¡iek tiek keistu troleibusų vairuotojų elgesiu. Vilniuje, Žygimantų gatvÄ—je yra specialiai tam reikalui padaryta vieÅ¡ojo transporto bei taksi juosta (atskirta iÅ¡tisine linija bei pažymÄ—ta ‘A’ raide). Bet 12 kartų grįždamas vakarais namo (laiko tarpuose nuo 18 iki 21 valandų), taip pat kelis kartus eidamas Å¡alia dienos metu pastebÄ—jau tokį dalykÄ… – tos juostos yra nenaudojamos. Troleibusai (įvairių numerių ir modelių) jas ignoruoja, net jei jos yra tuščios, ir važiuoja viena bendra likusia juosta. Tas nÄ—ra gerai, nes:

      Kiti vairuotojai, nenorėdami važiuoti paskui lėtai (~30km/h) riedantį troleibusą kerta ištisinę juostą, aplenkia troleibusą A juosta (kas yra KET pažeidimas)
      Susidaro nemažos automobilių eilÄ—s – visi mes esame už tai kad kamščiai ir automobilių eilÄ—s mažėtų

Klausimas – kodÄ—l troleibusų vairuotojai elgiasi kaip toje pasakėčioje apie Å¡unį ir Å¡ienÄ… – nei patys naudojasi juosta, nei kitiems leidžia? Jei ta juosta yra nupieÅ¡ta blogai – reikia atitinkamai reaguoti ir atitinkamos institucijos panaikins ženklinimÄ…, bet tai anaiptol neleidžia pažeisti KET.

Yra kitas, dar nemalonesnis dalykas – tai vairuotojų elgesys ten. Å iandien (~19:30) teko važiuoti prieÅ¡ais vienÄ… iÅ¡ tokių autobusų. DÄ—l tam tikrų priežasčių teko važiuoti lÄ—tai (~25km/h). Automobilių nei prieÅ¡ais mane, nei už manÄ™s ar troleibuso nebuvo, taigi manau kad niekam netrukdžiau. Deja, užuot persirikiavÄ™s į visuomeniniam transportui skirtÄ… juostÄ… ir mane aplenkÄ™s, troleibusas (berods tai buvo 4 marÅ¡ruto “Solaris”) įjungÄ— ilgasias Å¡viesas, tuo mane visai laikinai apakindamas (troleibuso žibintų aukÅ¡tis yra maždaug mano automobilio veidrodÄ—lių aukÅ¡tyje).

AÅ¡ neabejoju, kad JÅ«s, kaip atsakingai žvelgiantys į savo įmonÄ™, bei jos darbuotojų kultÅ«rÄ… imsitÄ—s priemonių, kad visa tai nepasikartotų. Tas yra akivaizdu jau vien iÅ¡ funkcijų, apraÅ¡ytų tinklapyje. Mane domina kas kita – kokių konkrečių priemonių bus imtasi, kad minÄ—ti incidentai nepasikartotų?
Ačiū už sugaištą laiką!
<...>

Slinko dienos… Sakykim, kažkada senais senais laikais buvau pamokintas, kad jei jau “daryt tvarkingai” – tai reiktų atsakyti per tris darbo dienas. Nieko. Galvojau – stÅ«mÄ— ragÄ…. Vienok, nieko daug ir nesitikÄ—jau ;-)
PraÄ—jo savaitÄ— (laiÅ¡kas buvo iÅ¡siųstas Lapkričio 6 dienÄ…), ir gavau atsakymÄ…. Keistokai suformuluotu subject ir pamestais headeriais (spÄ—ju viduje laiÅ¡kas buvo forwardinamas ne kartÄ…, pakol papuolÄ— iki žmogaus kas gali atsakyt, o ten jau formavo tekstÄ… word’e – bereikalingÄ… whitespace aÅ¡ paÅ¡alinau ;-) – bet gavau!

Subject: atsakymas
From: Violeta Zubaviciene
Išnagrinėjus Jūsų nusiskundimą norėtume paaiškinti :
Vilniaus mieste pažymėtos viešojo transporto bei taksi juostos tikrai palengvina visuomeninio transporto pravažiavimą.
Jūsų paminėta Žigimantų gatvėje esanti juosta labai dažnai būna užstatyta lengvosiomis mašinomis ir troleibusų vairuotojai žinodami tokią situaciją ja ne visada gali pasinaudoti, nes persirikiuoti į bendro naudojimo juostą ne taip paprasta. Mūsų atitinkamos tarnybos palieka mašinoms pranešimus, kad neužimtų pravažiuojamosios kelio dalies. Apie šią susidariusią padėtį informuota ir viešosios policijos eismo priežiūros tarnyba Ir padėtis po truputį gerėja.
Su vairuotojais pravedami pokalbiai, vairuotojai perspėjami ir įpareigojami būti atidesniems ir gerbti kitus eismo dalynius.
Atsiprašome už patirtus nepatogumus.

Na, kiek ten atsakÄ— į mano klausimÄ…, kiek ne – bet svarbiausia – gavau atsakymÄ…!
Per tÄ… laikÄ… (ir vÄ—liau – galima sakyt kad publishinu tik dabar nes skaičiavau tvarkingai važiuojančius troleibusus) pamÄ—ginau stebÄ—ti kaip važiuoja troleibusai. Reikia pripažinti – laikai gerÄ—ja. Nežinau ar dÄ—l mano laiÅ¡ko, ar dÄ—l vairuotojų adaptacijos, bet iÅ¡ ~7 sutiktų troleibusų 5 jau buvo “savoje vietoje”.

Jaučiuos kažkoks visuomeniškas %)

Loading Facebook Comments ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *